Sabtu, 4 Mei 2013

MAKSUD SEBENAR INI KALILAH!! TERBONGKAR!!

SUBHANALLAH!!!apa nak jadi ni!!ini kah yang diagung2kan pengikut2 PR semua???jangan pandai sebut je..tapi maksud disebalik perkataan menghina islam kita sendiri...Apa nak jadi orang melayu sekarang ni??sampai nak menyesatkan sesama islam..mana akal fikiran pengikut2 PR niyh..atau barangkali mereka ni sudah sesat disebabkan ''INI KALILAH" !!!BERTAUBATLAH SEBELUM TERLAMBAT!!

BUKTI DISINI!

10 ulasan:

  1. admin nie jgn tunjuk sgt klu bodoh .. org smpai kan dlm bahasa malaysia n bermaksud pun dlm bahasa malaysia.. org x sampai kn inni qalillah.. malaysia bkn timur tgh .. kalau x paham ape itu INI KALI LAH balik buka kamus n blaja ertinya.. xde org smpai kan INNI QALILLAH.. Fitnah lg.. Alhamdulillah .

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa ayatnya tunggang terbalik macam cara percakapan cina, boleh je guna kali inilah! lebih sopan, dan boleh mengelak dari buruk sangka kan? tapi kalau dah tau ada hubung kait dengan benda luar lebih baik kita jangan pakai sebab sangsi jangan sampai terpesong pulak.

      Padam
    2. Kita usahakan solat hajat dan munajat mintak petunjuk, adakah kita mintak Allah tu bersuara "direct" berikan arahan? Cuba buka mata hati menilai satu-satu keadaan. Bukan kah itu satu petunjuk. Allah nak tunjuk satu kemungkaran bagi yang mahu berfikir. Dalam Al-Quran sendiripun banyak cerita berbentuk kiasan bukan sebijik2 bagi orang faham.

      Padam
    3. bro nazmi izham, kau kena paham mksud tu bukannya kena paham ejaan ..
      kalau sebut perkataan tu terang2 org dh tau mksudnya ..
      cuba tengok lambang PKR, kau tahu ke apa mksud lambang tu ..
      lambang mata 1, setahu aku dajjal dgn jin je mata 1 ..
      kau buka youtube la senang ..
      fikir dan phm2 la sndiri bro ..

      Padam
  2. dalam banyak2 perkataan bahasa malaysia kenapa nak guna ini kalilah yang ade maksud lain dalam bahasa lain??????

    BalasPadam
  3. ini kalilah ngan inni qalillah sama eja ke admin? hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan berbantah2 sedang kita tidak mengetahui... kan dah kita diingatkan . dalam hidup ni banyak petunjuk dah diberi hanya yang mahu berfikir sahaja memahami .

      Padam
  4. even pun tulisan in bahasa malaysia or mksud dlm bhsa malaysia but sebutan kalau dah same and ada mkne yg tertentu yg xbaik perlu ke nk pertahankan lg.. admin niat baik nk bgth supaya org xterikut2.. dah lahh xthu mkna then nk bgga2 lak sebut kan..

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Apa bila seseorang menegur,ber erti mereka sayang kepada kita,benar maknanya ayat itu jika disebut dengan jelas mempunyai kefahaman yang berbeza,jadi dalam bermuzakarah janganlah emosi itu kita letakkan sebagai panglima angkatan tentera,sebaliknya gunalah hak berfikir sebelum hak bersuara,yelah janganlah kalian bertengkar...bukankah kita semuanya sesaha muslim,maka suruhan Allah itu meminta sesama muslim itu bersilaturrahim,jika ada yang mengelirukan maka rujuklah pada oreng yang lebih arif bukan apa,takut kita yang salah tapi salahkan orang lain..maaf ya x memihak mana-mana,tetapi sekadar mencelah agar sillaturrahim suruhan tuhan itu bertambah erat..Assalamualaikum.

    BalasPadam